Jacek PiÄ…tkiewicz: W wistuje w króla trefl. E wie, że oznacza to KDx lub AK sec, w pierwszym przypadku rozgrywajÄ…cy ma dubla A-W i kontynuacja koloru damÄ… nie spowoduje straty lewy (wtedy aby obÅ‚ożyć kontakt potrzeba po jednej lewie w każdym kolorze, zatem konieczna dama kier u W), w drugim przypadku rozgrywajÄ…cy ma D-W-x i należy kontynuować asem trefl aby przygotować przebitkÄ™ - E musi zatem zachÄ™cić W do kontynuacji zrzucajÄ…c 3-kÄ™ trefl. Dalej chyba nie widać problemów - pewne dojÅ›cie E na króla atu i trzy blotki atu u W zapewniajÄ… przebitkÄ™.
Tomasz Filak: Wist treflowy w kolejnoÅ›ci K-A zasygnalizuje dubla. Jedyna możliwość obÅ‚ożenia kontraktu, to przebitka w treflach. Po zagraniu K -A trefl wyjÅ›cie w karo lub kiera daje rozgrywajÄ…cemu możliwość wyrobienia ♦D (jeÅ›li E przebije damÄ™ karo, to rozgrywajÄ…cy nadbije i ♠K spadnie na Asa. JeÅ›li E przebije damÄ™ karo królem atu, rozgrywajÄ…cy zrzuci z reki trefla.
Do 2 pierwszych lew E powinien dołożyć 10-9 (sygnał Lavinthala).
Jeżeli rozgrywajÄ…cy po przejÄ™ciu ♠4 asem rozpocznie grać przez kiery, W powinien dokÅ‚adać karty w kolejnoÅ›ci 4,3,6 informujÄ…c partnera o posiadaniu trzech kierów.
Maciek Krajowski: W wistuje. Jako że N otworzyÅ‚ 1♦, wist w jego kolor nie jest z reguÅ‚y dobrym pomysÅ‚em, kier nie przyniesie czÄ™sto raczej niczego dobrego, tak wiec wistujemy w trefla - agresywnie i przy tym bezpiecznie. z A-K zależnie od ustaleÅ„ wistujemy królem lub asem (ja wistujÄ™ Królem). NastÄ™pnie Å›ciÄ…gamy asa, partner dokÅ‚ada 3 i 4 (3 ilość, 4-ka - wskazanie wartoÅ›ci karowych). W wistuje ♦10 i czeka na przebitkÄ™, którÄ… poda mu E bÄ…dź to po dostaniu siÄ™ na króla karo lub króla pik (zależnie czy rozgrywajÄ…cy zaimpasuje króla karo, żeby wyrzucić trefla lub zaimpasuje K pik liczÄ…c na K-x u W). Kluczem jest Å›ciagniÄ™cie ♣AK, gdyż każdy inny wist automatycznie wypuszcza kontrakt, ale jest on wrÄ™cz narzucajÄ…cy siÄ™. Później należy podać bitkÄ™ partnerowi, ale z tym też nie powinno być problemu.
Jerzy Lubowicz:
1. Lewa: ♣K. Od partnera demarka: ♣8.
2. Lewa: ♣A - informacja o dubletonie A-K w treflach. Od partnera ♣3 - Lavinthal karowy, bo partner szuka do nas dojÅ›cia do otrzymania przebitki. Akurat w tym rozdaniu nie ma to żadnego praktycznego znaczenia, ale alternatywna iloÅ›ciówka treflowa ze strony partnera nie ma po prostu sensu.
3. Lewa: ♦9.
Dalsze poczynania rozgrywajÄ…cego sÄ… obojÄ™tne dla wyniku rozdania (bez jednej). Partner po dojÅ›ciu ♠K da nam przebitkÄ™ treflowÄ…, a my odejdziemy ♦10 próbujÄ…c podegrać na wszelki wypadek ♦D.
Damian Bober: Należy zacząć od Å›ciÄ…gniÄ™cia króla i potem asa trefl. Do króla E dorzuci dziesiÄ…tkÄ™, a do asa zapewne trójkÄ™ - jako lavintala na kara. W wychodzi teraz w karo (bo nie widzi wszystkich rÄ…k), rozgrywajÄ…cy bije asem i co nie zrobi, to nie wygra.
Wojciech Majchrowski: Problem polega na tym, jak zmusić partnera do trzeciego zagrania w trefle. Jeśli mamy ustalenie, że wist z figur w odwrotnej kolejności oznacza figury sec, to wistujemy K-A trefl i stosownie do zrzutek partnera otwieramy czerwony kolor i spokojnie czekamy.
1 lewa: ♣A, 5,10 (partnerze zmieÅ„ atak...), 6;
2 lewa: ♣K, 6, 3 (lawintal na karo, wiem że masz sec, bo z AKW raczej byÅ› nie kontynuowaÅ‚), D;
3 lewa: ♦9 (gram w co chcesz), A, 3 (ufa moim zrzutkom), 2;
4 lewa. ♠D (może siÄ™ skusi?), 3 (od maÅ‚ego - lawintal na trefle), A (może W ma dubla atu), 2;
5 lewa: ♠9, K, 4, 6;
6 lewa: trefl - do przebitki.
Moje podsumowanie
• Wist odmienny; a wiÄ™c z A-K-x- (x) wistujemy asem. ChcÄ…c wskazać AK sec należy zawistować nietypowo, a wiÄ™c w kolejnoÅ›ci K-A.
• Gdy na stole pojawiÅ‚ siÄ™ ♣K - E myÅ›li, że jest to wist z mariasza - tak jest najczęściej, tyko niekiedy z K-x, lub K-A sec. Dlatego E powinien doÅ‚ożyć 10-tkÄ™ - demarka.
• Gdy na stole pojawia siÄ™ ♣A - E wie w tym momencie, że partner ma AK sec, wiÄ™c lawintaluje kara, dorzucajÄ…c najniższego trefla - trójkÄ™. (Gdyby E miaÅ‚ asa kier, a nie króla atu - to doÅ‚ożyÅ‚by w drugiej lewie wysokiego trefla. W zagraÅ‚by w kiera, a E posÅ‚aÅ‚ przebitkÄ™ treflowÄ….)
• W gra wiÄ™c ♦9 (bardziej przejrzysta w tej fazie wistu jest ♦10, wyklucza waleta). RozgrywajÄ…cy bije asem i... cogra? Powinien zagrać piki górÄ…, gdyż jeÅ›li ♠K jest u W - gry nie przegra nigdy. ZaÅ› gra pików górÄ… zapewni sukces, gdy król jest singlowy lub trzeci u E. Na marginesie: Tomasz rozgrywaÅ‚ ten kontrakt przy odkrytych kartach, a to przecież nie jest prawdziwy brydż. Jego rozgrywka jest nisko procentowa!
• S gra wiÄ™c piki górÄ…, a W powinien dokÅ‚adać je w kolejnoÅ›ci 4-3 (iloÅ›ciówka), by E wiedziaÅ‚, czy przebitka jest jeszcze aktualna - tj, czy W ma jeszcze pika? Przecież przy dublu pik u W wpadkowÄ… lewÄ… może być król karo. WÅ‚adysÅ‚aw Izdebski