<< Strona główna
Księgarnia brydżowa Księgarnia brydżowa Księgarnia brydżowa Poznajmy się BBO
Szukaj

Autor: Ryszard Kiełczewski
Artykuł ze Świata Brydża 7/8-1993
Ryszard Kiełczewski

ZGODNIE Z REGUŁAMI

Ponoć myślenie w brydżu ma przyszłość. Stąd częste "przy dumy" naszych partnerów, przeciwników i nas samych. Z drugiej strony, wystarczy zapamiętać, a później konsekwentnie stosować kilka - lub więcej - wpajanych nam za młodu reguł (im więcej znasz reguł, tym większym jesteś graczem), by gra w brydża stała się niezwykle prosta. Oto dwa przykłady potwierdzające w pełni tę tezę:

1. Gdy nie wiesz w co zagrać, dopuść do głosu przeciwnika


 
 K 10 2
 3
 D W 9 8 5
 W 10 6 4
 
 4
 D W 9 8 7 4
 A 7
 A K D 3
 8 7 5
 ---
 K 10 6 3 2
 9 8 7 5 2
 
 A D W 9 6 3
 A K 10 6 5 2
 4
 ---
 

Asa trefl przebiłeś. Być może niesłusznie, zapomniałeś, że... gracz raz puszcza!
Narzuca się gra na dwustronne przebitki, można też spróbować wyrobienia kierów, a i kolor karowy budzi pewne nadzieje. Nie wiesz, co zrobić - oddaj lewę przeciwnikom! Przecież nie możesz nic stracić, wychodząc 2! Patrz, E nie dołożył do koloru, a więc koncepcja wyrobienia kiera odpada. Kolejny trefl przebity, kier przebity królem, trefl przebity, kier przebity dziesiątką, ściągamy atuty i asa, króla w kierach - 10 lew! Jakież to proste.

2. Gracz raz puszcza


 
 K W 9 7 5
 A W 5
 A 9 7
 A 4
 
 4
 K 10 9 8 6 3
 D 10 6 3
 10 3
 3 2
 D 7 2
 K W 4
 K 9 8 7 6
 
 A D 10 8 6
 4
 8 5 2
 D W 5 2
 

NS osiągnęli szlemika pikowego. Nieopacznie skontrowałeś cue-bid 5. Twój partner wyszedł więc 10, ze stołu blotka, a Ty...?

Jeżeli zabijesz, będziesz miał problem, w co zagrać w drugiej lewie: wistować do wideł pikowych, kierowych lub spod
K byłoby sprzeczne z regułami. Ach! Gracz raz puszcza - przepuściłeś!
A więc można grać szybko i dobrze. Wystarczy zapamiętać kilka pożytecznych reguł.


wykonanie: Strony internetowe gdańsk - Netidea.pl